Goedgekeurd kwaliteitsstatuut GGZ – vrijgevestigden Format C
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. ALGEMENE INFORMATIE
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: Jan-Hein Backus
BIG-registratie: 99918346525
Basisopleiding: Ontwikkelingspsychologie, GZ VO&O
Persoonlijk e-mailadres: j.backus@nimmacare.nl
AGB-code persoonlijk: 94060967
Praktijk informatie
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Nimma Care B.V.
E-mailadres: j.backus@nimmacare.nl
KvK nummer: 86501046
Website: https://www.nimmacare.nl
AGB-code praktijk: 94066849
2. Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
-de generalistische basis-ggz
-de gespecialiseerde-ggz
2b.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
Categorie A
Categorie B
Categorie C
Categorie D
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Holistische visie, vanuit meerdere invalshoeken evidence based werken. Focus op verslavingsproblematiek, persoonlijkheidsproblematiek, trauma, stemmingsklachten.
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Ik heb geen eigen GGZ praktijk, maar wordt door zorginstellingen ingehuurd en behandel daar:
Aandachtstekort- en gedrag
Pervasief
Alcohol
Overige aan een middel
Depressie
Bipolair en overig
Angst
Restgroep diagnoses Seksuele problemen
Persoonlijkheid
Eetstoornis
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Ik heb geen eigen GGZ praktijk, maar wordt door zorginstellingen ingehuurd als ZZP en functioneer daar als:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: Jan-Hein Backus
BIG-registratienummer: 99918346525
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: Jan-Hein Backus
BIG-registratienummer: 99918346525
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder: Collega psychologen en -psychotherapeuten ggz-instellingen
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
op- en afschaling, samenwerking bij casuïstiek in categorie C, diagnose, consultatie, medicatieconsult verwijzing naar psychiater bijv.
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond / nacht / weekend / crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Huisarts(enpost), Crisisdienst GGZ van betreffende regio waar cliënt woonachtig is.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: Ik geen eigen praktijk heb, maar ingehuurd wordt door instellingen, zij hebben zelf afspraken.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: Nimma Care BV, De Regiebehandelaars, Opdrachtgevers waar ik voor werkzaam ben.
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren: MDO, intervisie, bijscholing
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Nee
7. Behandeltarieven:
Ik hanteer geen voorwaarden en tarief voor no-show.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
https://nimmacare.nl
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Ik upload het document met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van mijn beroepsgroep op www.ggzkwaliteitsstatuut.nl
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris): NVGZP WKKGZ klachtenregeling
Link naar website: https://www.nvgzp.nl/wp-content/uploads/2020/04/klachtenregeling-NVGzP-voorcli%C3%ABnten.pdf
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Bjarne Timonen, GZ psycholoog, BIG nr 29925316525
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten: Ja
II. HET BEHANDELPROCES - HET TRAJECT DAT DE PATIËNT DOORLOOPT
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: Ik heb geen GGZ praktijk, ik werk als ZZP voor verschillende instellingen en zij hebben ieder hun eigen wachttijden.
12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt): Ik heb geen praktijk, ik werk als ZZP voor verschillende instellingen en zij hebben ieder hun eigen aanmeldprocedure.
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja
13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft: Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:
Alle benodigde informatie wordt doorgesproken en vastgelegd in het behandelplan. Er worden toestemmingsverklaringen getekend voor het uitwisselen van gegevens conform de AVG
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Ik heb geen praktijk, ik werk als ZZP'er voor verschillende instellingen. Zij werken allen met ROM. Er is een BHP cyclus met evaluatie op gezette tijden.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Ik heb geen praktijk, ik werk als ZZP'er voor verschillende instellingen. Ik evalueer dit tijdens de behandeling.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe): Middels ROM vragenlijsten en tevredenheidsonderzoek. Ik heb geen praktijk, ik werk als ZZP'er voor verschillende instellingen. Zij werken allen met hun eigen meetinstrumenten. Mijn opdrachtgevers wisselen meermaals per jaar.
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen: Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15. Omgang met patiëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals: Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controle plan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle): Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa: Ja
III. ONDERTEKENING
Naam: Jan-Hein Backus
Plaats: NIJMEGEN
Datum: 26-05-2022
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja